17 лютого – Міжнародний день спонтанного прояву доброти. Ранок п'ятниці  на першому корпусі розпочався з чудових привітань  8-б класу, який підготував "Веселкову квітку" на пелюстках якої були чарівні слова. Учні 1-го класу дарували всім  "сонячні емблемки". Естафету перехопили учні 4-а, 9-Б класів роздаючи перехожим листівки з жартами і побажаннями. 6 клас заздалегідь посадив квітку Хлорофітум та подарував у їдальню дитягого будинку.  8-а клас підсолоджував життя працівникам установи цукерками та смайликами.  

                КЗ «Олешківська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ступенів» ХОР

 

 

 

 

Відкритий урок

з інформатики в 5 класі:

Практична робота № 3

 «Опрацювання зображень

 створених раніше»

 

 

 

 

Вчитель:     Шешеня І.В.

 

 

 

 

 

2016-2017 н.р.

Учитель: Шешеня І.В.            інформатика 5 клас                 Дата 08.02.17р

Урок 19

Тема: Практична робота 3. Опрацювання зображень створених раніше

 

Мета: перевірити засвоєні знання на практиці з теми Paint. Дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету. Сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Розвивати пізнавальний інтерес, навички роботи з комп’ютером, самоконтроль, Коригувати вимову. Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, дисциплінованість, посидючість.

Обладнання: комп’ютери, презентація, проектор, програма Paint

Тип уроку: Комбінований урок.

 

Хід уроку

 

1.      Організаційний момент

Доброго ранку, діти!

Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?

Перевірка готовності до уроку:

üнаявність зошитів, ручок, щоденників.

üЗапишіть будь-ласка дату в зошиті.

Оцініть свій настрій смайликами, а в кінці уроку ми перевіримо чи змінився ваш настрій                                                                                     сл..2

Давайте пригадаємо правила користування ПК      відповіді дітей       сл 3

Розгадайте ребус                                                                                 (БЕЗПЕКА)

 сл.. 4

Що означає слово БЕЗПЕКА?                            Перегляд відео

Чи актуальна на уроці інформатики БЕЗПЕКА?  Чому саме?    Відповіді учнів

Безпечний інтернет (перегляд презентації з подальшим обговоренням)

Безпечна робота в інтернеті      учні записують в зошит                 сл.. 11

Які інтернет загрози підстерігають людей.

Що вам найбільше подобається в інтернеті?

Що заборонено в інтернеті?

Які послуги надає нам інтернет?

Слайд 9 записують в зошит.

2.     Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Практична робота 3. Опрацювання зображень створених раніше». Мета сьогоднішнього уроку перевірити ваші практичні навички по роботі з графічним редактором.

Діти, а ви знаєте в яких професіях використовують навики роботи із зображенням? Фотограф - фото шоп, дизайнер, художник, історик, архітектор

Актуалізація опорних знань

Бліц опитування

Що означає з анг. слово Paint…..                              краски, покрасить              

Запуск програми Paint…..                                             сл.. 13-14

Вікно програми Paint……                                                 сл.. 15

Операції з виділеним фрагментом                                              сл.. 17

Діти, а чи знаєте, що означає слово алгоритм?

Де використовують алгоритми? Дайте приклад алгоритму в вашому житті

3.     Практична робота 3. Опрацювання зображень створених раніше

1.     Ввімкни комп’ютер

2.     Зайди в браузер.

3.     Введи в пошуковці Google     «Пепа розмальовка».

4.     Знайди зображення «Пепа з комп’ютером».

5.     Збережи його.

6.     Відкрий графічний редактор

7.     Відкрий документ «Пепа»

8.     Збільш монітор на малюнку

Гра  Розшифруйте за допомогою алфавіту, пронумерованого по порядку.

9  1     2  7  9  19  23        3        12  17  22   7  20  17  7  22   12    фізкультхвилинка

9.     Впиши в  екран розшифроване

10.           Розмалюй яскраво листівку

11.           Збережи малюнок. Покажи вчителю

12.           Закрий графічний редактор. Коректно заверши сеанс роботи на комп’ютері . Учитель оцінює роботу учнів на уроці

4.     Підсумки уроку. Рефлексія

Сьогодні ми з вами на практиці навчилися ……

Візьміть смайлики та домалюйте на них посмішки тим самим оцініть ваш настрій

5.     Домашнє завдання

1. Вивчити терміни

Розмалювати Пепу. Закодувати прислів’я

 

 

  КЗ «Олешківська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ступенів» ХОР

 

 

 

Інтегрований урок

з математики та природознавства

у 6 класі 

Арифметичні дії з іменованими числами

 

 

 

Вчитель:     Шешеня І.В.

 

 

2016-2017 н.р.

                     Урок №98               17.02.2017р.

Мета: Узагальнити й систематизувати навички виконання арифметичних дій з багатоцифровими числами; закріпити вміння розв'язувати задачі, рівяння; вдоконалювати навички роботи з іменованими числами; збагачувати знання учнів цікавинками про природу. Розвивати логічне мислення, пам'ять, пізнавальні інтереси учнів. Виховувати любов до природи, цікавість до математики.

Тип уроку: комбінований

Наочність: комп’ютер, презентація, відео, друковані завдання.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, історія.

Хід уроку

1.     Організаційна частина

Сьогодні у нас, як ви зрозуміли, незвичайний урок. До нас завітали гості. Поверніться до них, привітайтеся. А тепер подивіться пильно один одному в очі, посміхніться. Сідайте за свої робочі місця.

Зараз ви заплющите очі і спробуєте уявити себе вдома (на групі) на своєму улюбле­ному дивані чи м'якенькому кріслі перед екраном нашого незамінного друга і помічника – телевізора. Готові?

І так, телевізор я включаю, трансляцію розпочинаю.

– ЗА  багаточисельними проханнями телеглядачів ми розпочинаємо передачу «В світі тварин» (звучить музична заставка з телепередачі).

2.     Мотивація

– Добрий день, наші юні телеглядачі.

Сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку на один із заповідників України і познайомимося з його тваринним світом. А щоб ви не були пасивними глядачами, вам доведеться весь цей час товаришувати з математикою, швидко міркувати й точно рахувати.

3.     Актуалізація опорних нань

Усний рахунок «ланцюжком».

Зараз ми з вами дізнаємося куди ж саме ми відправимося. Для цього ви повинні виконати усні обчислення.

А тепер відповіді розмістіть в порядку зростання і прочитайте слово.

1               20      35      60        65       70       72     76     80     90      99           

А    С          К      А           Н          І       Я          Н       О      В      А

     І так, увага на екран. Перед вами один із найстаріших заповідників України. Найстаріший в Україні біосферний заповідник розташований у Херсонській області на лівому березі нижнього Дніпра серед степових просторів Таврії. Він належить до "100 великих заповідників і парків" світу. У ньому – понад 1000 тварин, 70 видів птахів і 400 - трав та квітів.

Заснований в 1898 році Фрідріхом Фальц-Фейном. Говорячи про Асканію - Нову ми будемо дуже часто вживати в своєму мовленні префікс НАЙ-. Тому що цей заповідник дійсно найдивовижніший.

Заповідник найстаріший і там знаходяться найнезвичайніші тварини.

4.     Перегляд відео

Звірі

До вашої уваги І група тварин. Впізнайте їх за описом.

– Тварини, тіло яких вкрите шерстю. Чорно-біле забарвлення рівномірно розташоване по тілу. Це..... (слайди  «Зебри»)

Сьогодні ми познайомимося з  зеброю саванною. Це найбільш впізнаваний, широко поширений вид зебр. Всього відомо 4 підвиди, які добре розрізняються числом смуг на шиї, по розташуванню смуг на кінцівках.

Часто виникає питання про те, якого кольору зебри: чорні в білу смужку або білі в чорну смужку.  Провівши не одне дослідження, вчені довели, що все-таки зебра чорна в білу смужку

Завдання:

За годину зебра долає відстань 80 км, яку відстань вона здолає за 4 години?80*4=320км

Завдання (по рядах)

Провівши слідуючі обчислення дізнаємося розміри цієї тварини.

Довжина тіла       3 м - 50 см                                                                        250см

Який зріст може мати 1 м 26 см +  24 см                                 (1м 50 см)

Увага, наступна група тварин.

 

Кінь Пржева́льського підвид дикого коня, що донедавна розглядався як самостійний вид Equus przewalskii. Названий на честь свого першовідкривача — мандрівника Миколи Пржевальського. У XX столітті був винищений у природному середовищі, але зберігся в зоопарках, після чого відбулася його реінтродукція у природу. Наразі це єдиний вид власне диких коней, що існує на волі, а також єдиний представник ряду Конеподібних у дикій фауні України (акліматизовані табуни у Чорнобильскій зоні відчуження).

відкриття цього виду диких коней у 1879 році

скільки років минуло з відкриття цього виду коней?

Завдання:   Вага здорового самця становить 295 кг, яка вага 3 таких коней? Скільки це в центнерах

 

Птахи

Їхнє тіло вкрите пір’ям, мають міцний дзьоб і крила. Це...

Страус

(Слайди "Страуси")

Африканський страус – найбільший у світі птах. Він виростає близько 2,5 м в висоту, а його вага становить від 50 до 130 кг.

У Асканії новій є 4 різновиди страусів,  бігають по саванах і степах Африки зі швидкістю 65 км/год. Якщо страус не може втекти від хижаків, то він розвертається і б' є противника дужими ногами.

Живиться цей могутній мешканець рослинною і тваринною їжею. А ще існує легенда про те, що страуси поїдають металеві предмети. Це справді так. Шлунок цього птаха здатен перетравлювати метал, і, безперечно, він має звичку ковтати дрібні блискучі предмети. У Південній Африці один страус проковтнув 53 діаманти.

В Україні страус окліматизований у заповіднику Асканія-Нова.

Завдання.

Визначте скільки років може прожити страус.

Дрізд може прожити 20 років, орел-беркут – 79 років, а страус на 49 років менше, ніж дрізд і орел-беркут разом.

Білий лелека

 (чорногуз, бусол, бузько)

(Слайди "Білі лелеки")

Завдання.

Визначити відстань, яку долають лелеки під час перельоту.

Х - 3546 = 13544

5.     Підсумок уроку

Сьогодні ви дізналися невеликі історії про тварин, які знаходяться…….

Багатьох із них ви добре знаєте, про других – чули або читали, третіх – бачили в телепрограмах.

У природі все тісно взаємопов'язано. І людина, котра сама є частиною Природи, також пов'язана з довкіллям – землею, річками, повітрям та всіма іншими істотами, що живуть навкруги.

Нажаль, у наші дні майже немає таких тварин, котрим не загрожувало б вимирання з вини людей.

Втручання людини в життя Природи потрібно зупинити. Але всім нам треба прагнути до того, щоб не завдавати їй шкоди, щоб вона якомога менше страждала. А для цього треба знати й любити Природу, знати тварин, що живуть на нашій планеті поруч і одночасно з нами, їхні звички та спосіб життя. Знати, щоб зберегти й захистити.

– А зараз давайте, діти, послухаємо Звернення Землі до нас. Це Звернення записали космонавти перебуваючи у космосі. (Звучить аудіозапис Звернення).

Звернення Землі

– Важко мені жити, діти мої, кровиночки мої. Чи не я вас породила, чи не я вам сили даю. Викохую для вас кожен кущик, кожну травинку. всі свої багатства віддаю вам до останку. Захищаю братів ваших менших: пташок, жучків, хробачків. За що раните мене, діти мої, чом не шануєте? Зриті ранами надра мої гоїтимуться тисячі років, споєні отрутою поля не будуть родити, не колоситиметься на них золота пшениця. Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я – ваша мати.

Сподіваємося, любі діти, що наша передача допомогла вам пізнати й полюбити світ Природи довкола нас.

6.     Домашнє завдання

1.     Знайти інформацію про Лелек, ст. 121 №4, ст. 99 №2 (2)

 

2.     Виставлення оцінок за урок

28 грудня в школі відбувся семінар – практикум  «Як створити сайт».  Вчителі  інформатики Шешеня І.В.  і  Куцеконь О.Д. поділилися власним досвідом по створенню персонального сайту, проаналізували принципи створення освітніх  web-сайтів. Шешеня І.В.  виступила з доповіддю  «Актуальність створення власного сайту». Потім всі бажаючі були запрошени на майстер – клас, де змогли зробити перші кроки по створенню власних персональних сайтів.

УЗГОДЖЕНО                                                                            ЗАТВЕРДЖЕНО

Голова ПК                                                                                  на засіданні атестаційної комісії

Бондар Т.О.                                                                                КЗ «Цюрупинська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст. ХОР»

                                                                                                     від 31.10.2016 року

(протокол № ___)

Директор   Івашкова А.В.

 

ПЛАН ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ Й ПРОХОДЖЕННЯ АТЕСТАЦІЇ

в 2016 -2017 навчальному році

 


1.Прізвище, ім’я, по батькові вчителя

2.Освіта

3.Спеціальність за дипломом

4.Стаж безпосередньої педагогічної роботи

5.Місце роботи

6.Посада

7.Стаж роботи на даній посаді

8.Результати попередньої атестації

 

9.На що претендує

 

Шешеня Ірина Василівна

вища

вчитель математики

3 роки

КЗ «Цюрупинська спеціальна ЗОШ І-ІІІст. ХОР»

вчитель математики та інформатики

3 роки

не атестувалася

присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії»

 


№ з/п

Зміст роботи

Термін

Відмітка про виконання

1

Ознайомлення з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 06 жовтня 2010 року № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року за № 1255/18550 та змінами від 13. 08. 2013 року.

 Вересень – жовтень 2016

 

2

 

Ознайомлення з кваліфікаційною характеристикою вчителя, для якого встановлено кваліфікаційну категорію

«спеціаліст ІІ категорії»

Жовтень 2016

 

 

3

Ознайомлення з критеріями оцінювання фахової діяльності та вимогами до оформлення атестаційних матеріалів.

Жовтень 2016

 

4

 

 

 

 

Перевірка ведення індивідуальної документації:

-    календарні плани;

-    конспекти занять;

-    зошити;

-    класні журнали.

Жовтень – лютий 2016-2017

 

5

Контроль за виконанням навчальних програм, виконанням контрольних робіт

Контрольні роботи:

- математика 6 клас; алгебра, геометрія 8-А клас

Протягом року

 

6

Порівняльний аналіз навчальних досягнень учнів 6 класу  у динаміці.

2016-2017

 

7

Відвідування уроків членами шкільної атестаційної комісії з метою вивчення системи роботи вчителя.

Жовтень – лютий 16-17

 

8

Співбесіда з питання шляхів реалізації науково-методичної теми : «Забезпечення корекційної спрямованості уроків математики шляхом використання елементів  комп’ютерних технологій».

Для реалізації науково-методичної теми:

Провести для пед. працівників школи: 

-   майстер-клас по створенню презентацій.

 – майстер-клас по створенню кластерів та кроссенсів у Word.

-  майстер-клас по створенню власного сайту.

Жовтень- березень 2016-2017

 

9

Контроль за роботою як класного керівника:

- планування роботи;

- рівень вихованості учнів класу;

- самоврядування класного колективу;

- індивідуальна робота з учнями.;

- портфоліо класу.

Протягом року

 

10

Презентація досвіду роботи через:

урок: «Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове» -математика 6 клас;

позакласний захід: інтелектуальна гра «Між двох вогнів»

 

 

11

Презентація досвіду роботи через:

- електронне портфоліо вчителя;

- власний сайт учителя

 

 

12

 Самоосвіта, підвищення рівня фахової та професійної майстерності:

- вивчення нормативно-правових актів та документів з питань навчання і виховання в спеціальній школі на сайті Міністерства науки та освіти(Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді);   

- ретельне вивчення теми:  «Використання інформаційно - комунікаційної  технології на уроках математики».

- участь у нарадах, педрадах, семінарах, практикумах.

Опрацювати статі:

1. Миронова С. П. Корекційна спрямованість принципів навчання учнів з вадами інтелекту / С. П. Миронова // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць К_ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту   психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – 2010. Випуск 7.

2. Кононенко І. О. Виховна робота  в школі / І.О. Кононенко //Формування особистості дитини за умов учнівського парламенту школи/ Основа - лютий 2016р. випуск 2

 

 

13

Участь у методичній роботі школи:

Виступи на засіданні методичного об’єднання:

1. Патріотичне виховання на уроках предметів математичного циклу.

2. Використання кластер-технології на уроках математики та інформатики в спеціальній школі;

3. Використання мультимедійних технологій на уроках математики

Жовтень- березень 2016-2017р

 

14

 Виконання громадського доручення

Відповідальна  за організацію учнівського самоврядування

 І корпусу, куратор учнівського об’єднання «Ерудит», секретар методичного об’єднання вчителів математики

Протягом року

 

 

 

_________ року

 

Педагогічний працівник  ____________                          І.В. Шешеня

(підпис)                                                 

 

 

Відповідальний член АК  ____________                         ___________________

 

(підпис)                                                 (ініціали, прізвище)

  КЗ «Цюрупинська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ступенів» ХОР

 

 

 

 

Відкритий урок

з математики в 6 класі:

«Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове»

 

 

 

 

Вчитель:     Шешеня І.В.

 

 

 

 

 

2016-2017 н.р.

Учитель: Шешеня І.В.           Математика 6 клас.                         15.12.2016

Урок № 68

Тема. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

Мета: продовжити формувати в учнів навички письмового ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове; коригувати уміння розв’язувати задачі на знаходження частки. Коригувати логічне мислення, пам'ять. Розвивати образне мислення, інтерес до нового. Виховувати естетичний смак. 

Тип уроку: формування вмінь і навиків

Обладнання: таблиці для усної лічби, предметні малюнки, музичне озучення

ХІД УРОКУ

1.     Організаційний момент

          Послухайте уважно….

              Заходить вчитель – треба встать,

              Коли дозволить, тихо сядь.

              Спитати хочеш, не гукай,

              А тільки руку піднімай.

              Хто сказав, що математика –

              Це складна наука?

              Наша математика –

         Це цікава штука.

Скільки разів звучало слово математика? (відповіді дітей)

То ж будьте уважні на уроці.

Перевірка готовності до уроку:

üнаявність зошитів, ручок, підручників, олівців, таблиць множення.

üЗапишіть будь-ласка дату в зошиті.

На перерві я перевірила наявність виконання домашнього завдання, а вкінці уроку я зберу зошити для перевірки правильності виконання.

Розв'яжемо задачі - жарти. Будьте дуже уважні.

*  На 3-х гірляндах по 9 лампочок. Скільки всього  лампочок?

*  Що важче 1 кг вати чи 1 кг снігу?

Діти, як ви вважаєте про що буде мова на сьогоднішньому уроці? (про зиму)

2.     Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми продовжимо вчитися ділити багатоцифрові числа на одноцифрові. 

План роботи.

1)    Усні обчислення

2)    Повторення алгоритму ділення

3)     Самостійна робота за картками.

4)    Творча робота над задачею.     

5)    Розв’язання прикладів із підручника ст. 74 №5

6)    Підсумок уроку. 

3.     Актуалізація опорних знань

Усні обчислення.

1)     Гра « Знайди пару»

На дошці розсипані різні фігури. На них — числа. Потрібно вибрати пару фігур: з числом-відповіддю і прикладом.

Всім учням роздаються картки, після виконання один учень дає відповіді на дошці, всі звіряють правильність виконання.

 

2)    Зірка сніжно біла

          на рукав мені злетіла,

          Поки ніс її сюди,

          стала краплею води             Що це?  (Сніжинка)

Питання до учнів: 1) На що схожі сніжинки?

               2)Що за допомогою сніжинок можна зробити? (снігову бабу)

              3) Уявіть, що сніжинка упала вам на долоню, щоб ви їй сказали?

Найчастіше у сніжинок шість промінчиків, проте на кожному такому промені знаходиться ще безліч маленьких відгалужень, які створюють той неповторний візерунок.

Чи зможемо ми  визначити скільки промінчиків у 4 сніжинок. Відповіді дітей Кожен отримує сніжинку із завданням.

4* 6 = 24 промінчики

4.     Відпрацювання вмінь  і навичок.

1)    Повторення алгоритму ділення  На дошці алгоритм. Учень демонструє ділення в стовпчик   9234 : 6 =

2)    Самостійна робота із сніжинками, виконання прикладу в стовпчик.

Єгорова Г. Виміряти діаметр сніжинки. Визначити її довжину.

Андрійко, граючись а подвір’ї,  почав  розв’язувати  приклади на асфальті. Закінчивши своє завдання хлопчик помітив, що сніжок притрусив деякі цифри. Допоможіть йому відновити невідомі цифри.

   3588 3                                     15615  5

            *19*                                            * 1*3

 

 

Фізкультхвилинка для опорно - рухового апарату.

Під музику діти з паперу роблять сніжки та кидають влучно в корзинку.

Зобразіть кути. На дошці зображені кути на сніжинці, потрібно дати їм назву та зобразити їх.

Розвиток математичних умінь

Діти, а як готуються  люди до  нового року? (Відповіді учнів)

Всі прикрашають приміщення де вони живуть та працюють. Уявіть ситуацію, що учням нашої школи потрібно прикрасити актову залу. Для цього необхідно дуже багато сніжинок….

Уважно слухайте завдання…..

Учням 8-х  класів потрібно виготовити 1248 сніжинок, а учням 4-х класів потрібно виготовити в 4 рази менше ніж учням 8-х класів, 6 класу (тобто нам) у 3 рази більше ніж 4 класу. Скільки сніжинок потрібно виготовити учням?

Розв’язання задачі з коментуванням:

1.     Про що йде мова в задачі?

2.     Хто виготовляє сніжинки?

3.     Які класи? Про кого відомо скільки потрібно виготовити?

4.     Що означає у разів менше, більше?

8 кл. – 1248 с.

4 кл. - ? у 4 р. м.

6 кл. - ? у 2 р. б.

Розв’язання:

1)    1248: 4 = 312(с.) – виготовлять 4 класи

2)    312 * 2 = 624 (с.) – виготовлять 6 класи

3)    1248 + 312 + 624 = 2184 (с.)

Відповідь: учням школи потрібно виготовити 2184 сніжинки.

Розв’яжи приклади дотримуючись порядку дій ст. 74 №5

(2835+709) : 4=                           (8124-7508) : 8

5.     Домашнє завдання. Виставлення оцінок за урок.

Ст.. 68 №7 (3ст.) , ст 154 № 802 Галина визначити довжину сніжинки. Подивіться уважно на завдання. Чи виникли у вас запитання?

Пригадуємо, яка дія виконується першою?

6.     Підсумки уроку. Рефлексія

Що для вас тяжкого було на уроці?

Чи сподобався вам урок?

 

Наш урок закінчується. Спасибі за уважність, активність. Ви добре працювали.

 


ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ (ІКТ) НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В СПЕЦІАЛЬНІЙ ШКОЛІ

 

Нині особливого значення набуває творче впровадження в практику навчально-виховної роботи нових технологій і методик. Для допоміжної школи — це, насамперед, поліпшення результативності корекційної роботи, що є основою загальноосвітньої та трудової підготовки учнів.

За умов переходу України до сучасного інформаційного суспіль­ства дедалі більш актуальним стає питання про інтеграцію інновацій­них методик навчання, насамперед інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у тра­диційну шкільну методику.Особливості уроку в допоміжній школі створюють широкі можливості для використання комп'ютерної техніки. Продемонструємо це за допомогою схеми: